Monday, May 10, 2010

NUN JAUH DI SANA

Ni salah satu kelas di sebuah sekolah pedalaman Sabah. SK Bakuku, Tenom, Sabah.

Indah sekali pemandangan tempat pelajar-pelajar ini buat perhimpunan.

(p/s: Aku publish gambar ini pasal, tidak kisahlah  kat mana terletaknya sekolah tu, apa bentuknya sekolah tu, tapi sekolah lah tempat permulaan kita mula mendapat pendidikan secara formal. Dari seorang kanak-kanak kecil sehingga lah kita bergelar graduan sekalipun, pastinya bermula dari sekolah. Ini adalah edisi khas aku buat hari guru yang tak lama lagi nnt. So aku akan publish beberapa gambar untuk kita kongsikan bersama sebagai penghargaan kepada guru-guru terutamanya guru-guru yang mengajar dikawasan pendalaman).

8 comments:

  1. cantik pemandangan ..ini mesti udara segar...
    tapi nampak bangunan sedih sikit....sedih kerana sabah sebuah pengeluar minyak ..

    ReplyDelete
  2. yup betul pengorbanan guru2 yg bertugas di pedalaman begitu menilai. saya prnh berkunjung ke sebuah sek men di penampang sabah. walaupun tak spt disemenajng namun,sek tu kreatif sbb ade pusat tamadun islam yg unik.Selamat hari guru

    ReplyDelete
  3. Gaya Peneroka: sebenarnya, kt sekolah ni da ada bangunan yag cantik. Tp gambar ni, adalah salah satu kelas yang masih digunakan. Menyedihkan juga la.

    ReplyDelete
  4. Fana: Ya btl, byk guru2 yg bertugas dikawasan pendalaman ini bukan sahja bertugas demi anak bangsa, tp terpaksa jg berkorban jiwa raga dalam menjalankan amanah sbg pendidik.

    ReplyDelete
  5. walaupun daerah pendalaman, seri amat suka situasi seperti itu. segalanya keindahan semulajadi, cuaca sejuk dan nyaman. cuma bila seri tengok gambar sekolah tu sedih hati seri. sepatutnya kerajaan persekutuan harus mengambil berat mengenai keadaan beberapa buah sekolah di sabah.

    ReplyDelete
  6. Seri: Ya seri, tempat ni memang cantik lah, suasana pun tenang terasa. Rasanya masih banyak sekolah dikawasan pendalaman yang perlu diambil berat terutamanya dikawasan pendalaman Sabah.

    ReplyDelete
  7. sungguh indahnya tmpt m'ajar nih...hehehe.teng jak mo mengajar..tp,klu aku yg dpt sana...waaaaaaaaaaaaaaaaa...jauh dgn my hubby...oooooooo...tidak...

    ReplyDelete
  8. Myza: Memang cantik sgt2, rsnya mau 6 jam perjalanan dari kk juga la tu.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails