Thursday, May 6, 2010

POPULAR BLOOGER DI HARI KHAMIS KU 4

Ini adalah artikel ke 4, tentang blog-blog yang aku ronda-ronda sepanjang minggu. Sejak yang berjinak2 dlm dunia blogger ini (hehehe....aku baru jak aktif dalam tulis2 blog ni..hehehe), jadi aku banyak lah ronda-ronda kat alam siber ni. Mula-mula tema kasih kepada sahabat-sahabat yang datang ronda dan jd followers kt blog ni, blog ini baru lagi, dalam sebulan lah...setakat ni dah ada 15 followers dan 4 followers FB, ok lah tu, kalau pun tidak sehebat blogger otai macam Redmummy, Rohaizad, Ben Ashaari dan cik epal, tapi kita bermula dari bawah juga kn, betul tidak. (hehehehe-tanya mereka berapa lama mereka bermula hingga ketahap berjaya dan popular seperti sekarang.kn kn kn).

Apapun untuk minggu ini, antaranya top blog yang aku akan ronda-ronda macam biasalah Bluedianthus, untuk artikel hari Isnin di alam siber ada sebut pasal artikel aku last week. tapi sebenarnya blog Bluedianthus bg aku adalah blog yang cukup berinformasi terutamanya blogger baru macam aku, kandungan ringkas dan senang difahami. So harapnya Bluedianthus akan terus sukses.

Satu lagi blog yang menarik aku ronda-ronda minggu ini ialah Blog Santai, blog yang memang santai dan relax, tapi aku suka artikel pasal rindu dengan selipar burukku. Oleh kerana aku ni anak peneroka Felda, so aku mencari blog yang berkaitan peneroka dan aku jumpa satu blog Gaya Peneroka yang berkisar tentang kehidupan masyarakat Felda. Satu blog yang juga menarik minggu ini aku ronda-ronda ialah putubambu, blog yang berkisar tentang kehidupan seharian bloggernya. Dalam tengah ronda-ronda tu, aku singgah dengan satu blog Kadangkala diam itu adalah baik dan aku dapat merasakan tentang bestnya persahabatan dalam dunia blogger ini kerana artikel hari selasanya tentang ucapan takziah kepada seorang sahabat blogger yang telah meningal dunia -al-fatihah juga dari aku. Aku tertarik juga pada satu blog yang aku rasa nama blog tu menarik September Sebelas. Tapi setakat ni, blog yang cantik dan kemas, tetap aku katakan blog Seri Bahasa dan yang bestnya untuk artikel rabu Seri Bahasa menulis tentang Rahsia Mendapatkan Page Rank satu artikel yang bagus terutamanya blogger baru macam aku.

Lain-lain blog yang aku singgah sepanjang minggu ialah May Happiness Be Around you Now and Forever, Aiin Abdullah, Ben Ashaari, Budak Hitam, Eynda's Diary, The Blocked Blog, Bersama Mazidul, Money online, paapaadaOh Malaysia, Roslan SMS Corner dan Jom Lepak Dulu. Tapi sebenarnya ada banyak lagi aku ronda-ronda, tapi sori lah kalau ada yang aku tak seneraikan, tapi next time aku listkan juga.

Aku lebih banyak membaca apa yang blogger lain tulis dalam blog masing-masing dan ada juga benda2 yg aku still xreti mcm Nuffnang dan traffic blog, income blog dan PR seperti yang selalu diperkatakan dalam Bluedianthus, Rohaizad dan Seri Bahasa. Tapi takpa next time, aku nk risik2 juga apakah benda2nya tu (ceh....nk wt risikankah juga..hehehe). Apapun tema kasih kepada semua pengunjung blog ini dan kepada sahabat2 yang menjadi follower.

(p/s: dulu aku aktif FB juga, tp sekarang ni dah tukar Blog pula...hehehe, FB still juga, tp xsama mcm berblog ini, le tulis mcm2. Apa2pun, jan tak percaya, aku bertemu dengan tunang aku sekarang dari FB juga tau. hehehe. Namun, tu lah jodoh pertemuan namanya juga kn. Aku mang dah lm kenal dia, tp kenal mcm tu jak, kenal muka jak coz dia adalah junior time aku study mass-comm dulu, tapi tak sangka le berkenalan dlm FB. Apa2pun, aku berharap permulaan dlm berblog ini akan berterusan bagi aku untuk terus memperkembangkan penulisan dan menambahkan sahabat2ku).

8 comments:

  1. terima kasih kerana review blogku yg tak seberapa! :)

    selamat hari khamis.

    aku sedang enak bekerja sambil curi tulang sebentar!

    ReplyDelete
  2. blog ko bro simple tp menarik utk dibaca.
    sm la tu kita sambil bekerja, sambil curi2 ms check blog.

    ReplyDelete
  3. salam shamrin...

    terima kasih sebab suka baca blog saya...blog yang tak seberapa dan merapu itu...ahakss...thanks jugak selalu bagi komen yang membina...lalala...nie baru je leh bukak..sebelum ni bukak blog kamu macam ada problem..tertanya-tanya gak la sapa pembaca setia ini..hihihi...nati follow blog ni, xleh follow skrg sbb ada mslh pada laptop..sedey2x...tak tau nak solve macam mana...anyway, teruskan membaca.. :)

    ReplyDelete
  4. Mawaddah: Ok...salam perkenalan. oh..ya kah. adalah tu yg xkena. hehehe. apa2pun tq coz nk follow blog ni.

    ReplyDelete
  5. dulu waktu seri mula blogging ramai teman yang beri tunjuk ajar dan dah sampai giliran seri kongsikan bersama supaya sama2 kita mendapat faedahnya. terimakasih kerana sering mereview blog seri yang tak seberapa tu kat sini.

    ReplyDelete
  6. Seri:apa yg seri buat berguna utk blogging baru mcm aku dan yang lain. byk blog, tp xsemua blog yang bermaklumat mcm blog seri

    ReplyDelete
  7. Terima kasih kerana sudi singgah blog eynda yg kekadang merapu tak berilmiah itu :-D

    ReplyDelete
  8. eynda: merapu tu tak semestinya tak bermakna kn..hehehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails