Wednesday, June 30, 2010

BORAK-BORAK SANTAI

Salam fren, salam 1 Malaysia.. Apa kabar hari ini, harapnya hari ini kita berada dalam keadaan yang amat menyenangkan dan mengembirakan. Hari ini nak buat entri borak-borak santai saja. Aku nak cerita pasal kehidupan seharian yang kadang-kadang bikin panas, bikin geram, bikin sakit hati dan aku buat-buat cool jak. hehehe.

Apa sebenarnya tu.. hahaha, macam ni, kadang-kadang kita tengok ada orang bila sibuk saja banyak kerja, mak aii mula lah gelabah semacam, semua orang terkena tempias gelabah busy dia. Actually kalau nak fikir-fikir, kalau dia buat kerja dengan relak dan tenang, siap juga kerja itu. Ada member kat ofis tu, kalau busy saja, aduhai, nak kata satu ofis tu terkena tempias busynya, gelabah dan kelam kabut semacam sampai berpeluh-peluh tu fren. Yang aku pelik ni, aku pun busy juga, aku pun banyak kerja juga, tapi still relak dan cool buat kerja. Mana ada kerja yang tak susah dan goyang kaki kan, even kau bos besar sekalipun still kena buat kerja. Lagi busy kot, benda yang nak sign jak ntah berapa banyak, tu belum lagi ada acara-acara rasmi nak kena attend dan nak pergi meeting.
Kalau minum air tebu kah, air kelapa kah lagi best dari tengok member aku yang busy semacam tu. hahaha, gambar tak kaitan langsung dengan entri la.

(p/s: Actually tak suka dengan sikap member tu, nak tegur malaslah. Just sekadar aku kongsikan kepada fren semua la. Pasal pada aku, ketenangan dalam buat kerja tu penting, betul tidak. Kalau kau buat kerja dalam keadaan macam tu, memanglah secara langsung kau jadikan diri kau stress. Bila kau stress, kumpum-kumpum kau gelabah semacam bila buat kerja. Cuba kau relak buat kerja, tenang jak, insyAllah kerja tu siap juga. Memanglah kalau kau asyik nak kerja kau perfect jak, kumpum kau akan gila kerana stress, kita tetap manusia biasa, pasti ada kelemahan, yang penting kita dah buat kerja dan itu bermakna kita dah try the best we can, betul tidak).

4 comments:

  1. kawan u tu perfectionist kot~
    =))

    ReplyDelete
  2. sama je dgn org kt tmpt kerja i. buat slow2 pun blh siap. poyo je gelabah. nk tnjuk kt boss dia sorang je rajin buat kerja kot. haha.

    ReplyDelete
  3. NARDtheNERD : 2la pasal fren,...tp biarkan dia kn.

    ReplyDelete
  4. gadis comel: Yg ptgnya kita buat kerja dengan tenang, klu nak gelabah setakat nk tunjuk rajin dengan bos, baik xpayah. Org akan tau juga, hasil kerja kita mcmn kn. hehehe. btl kan.

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails