Wednesday, June 23, 2010

JALAN-JALAN DI BANDARAYA KOTA KINABALU II



Salam..entri ini adalah sambungan dari entri lalu Jalan-Jalan di Bandaraya Kota Kinabalu I. Ahad lalu tu, aku pergi ke Zoo yang dikenali dengan nama Lok Kawi Wildlife Park. Lok Kawi Wildlife Park ini terletak dikawasan seluas 280 ekar dan sejauh 25 km dari Bandaraya Kota Kinabalu. Bayaran masuk untuk dewasa sebanyak RM10 dan kanak-kanak RM5 bagi warganegara Malaysia, sementara bukan Malaysia bayaran dikenakan sebanyak RM20 untuk dewasa dan RM10 untuk kanak-kanak. Maklumat lanjut bolehlah layari laman web zoo ini http://www.lokkawiwildlifepark.org/.
Ini di tempat pintu masuk Zoo
Bergambar dengan latar belakang rusa
Rusa-rusanya jinak juga.
Aku suka tengok harimau....

Zoo ini mempunyai pelbagai jenis haiwan seperti memerang, harimau, gajah, tembadau, burung-burung, rusa, kijang, beruang, kuda miniature dan monyet. Aku menghabiskan masa kira-kira 2 jam untuk berjalan-jalan sekitar zoo ini dan macam biasa lah berteman dengan dia "tunang aku".
Ini lah dia....

(p/s: Masa zaman kanak-kanak teringin juga mahu ke zoo bila tengok drama-drama tv, actually this is my first time go to zoo (-hehehe). Apapun Sabah adalah antara destinasi pelancongan yang menarik di Malaysia, Datanglah melancong ke Sabah-Shamrin The Blog Show).

4 comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails